تبلیغات
parkourkaraj

درباره وبلاگ

    به این سایت کمک کنید تا سایت خوبی داشته باشیم
    مدیر وبلاگ : moien mirhashemi

نویسندگان

نظرسنجی

  • تا چه اندازه از سایت استفاده کردید











جستجو

آمار واطلاعات وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

مشخصات سیستم

نوزده فری رانر از 8 کشور مختلف دنیا در یوکوهاما ژاپن روز شنبه 30 جولای (8 مرداد) سال 2011 دور هم جمع می‌شوند تا خودشان را برای منحصر به فردترین رقابت دنیا آماده کنند. در تمرینات آماده‌سازی قبل از مسابقه، فری رانرها در "یوکوهاما سنکی‌ین گاردن" با موانع انسانی روبه رو شدند. البته نه از نوع دست‌ساز بشری بلکه از جنس خود انسان اما در ابغادی به مراتب بزرگتر: سوموکاران ژاپنی! در میان فری رانرها نمی‌توان از نام یک نفر غافل شد و آن فرد هم کسی نیست جز رایان دویل انگلیسی؛ فری رانر مشهوری که در بسیاری از فیلم‌های بین‌المللی نقش‌آفرینی کرده است.


RP_28072011_Artofmotion_069.jpg
نوزده فری رانر از 8 کشور مختلف دنیا در یوکوهاما ژاپن روز شنبه 30 جولای (8 مرداد) سال 2011 دور هم جمع می‌شوند تا خودشان را برای منحصر به فردترین رقابت دنیا آماده کنند. در تمرینات آماده‌سازی قبل از مسابقه، فری رانرها در "یوکوهاما سنکی‌ین گاردن" با موانع انسانی روبه رو شدند. البته نه از نوع دست‌ساز بشری بلکه از جنس خود انسان اما در ابغادی به مراتب بزرگتر: سوموکاران ژاپنی! در میان فری رانرها نمی‌توان از نام یک نفر غافل شد و آن فرد هم کسی نیست جز رایان دویل انگلیسی؛ فری رانر مشهوری که در بسیاری از فیلم‌های بین‌المللی نقش‌آفرینی کرده است.

در "ردبول آرت آو موشن" از اسکله‌های قدیمی و غیرقابل استفاده یوکوهاما که فاصله چندانی با توکیو ندارد، برای پیاده کردن کارهای خلاقانه و نفس‌گیرشان استفاده کردند. این بار فری رانرها به جای پریدن از روی خانه‌ها، سقف‌ها و دیوارهای نیویورک، لس آنجلس، لندن و یا برلین، سنگ‌بناها، لنگرهای قدیمی و سنگ‌هایی با قرن‌ها قدمت را برای ارائه حرکاتشان انتخاب کردند تا میراث فرهنگی ژاپن را با تمام وجود درک کنند.

شرکت‌کنندگان امریکایی، انگلیسی، روس، سوئدی، لاتویایی، آلمانی، اتریشی و ژاپنی "ردبول آرت آو موشن" بعد از انجام تمرینات ابتدایی‌اشان با کشتی‌گیران سومو ( که با وجود 160 کیلو وزن، آمادگی بدنی فوق‌العاده‌ای داشتند)، از این تجربه عجیب به وجد آمده بودند. رایان دویل در این باره می‌گوید: " سنتی که قبل از شروع مسابقات سومو اجر می‌شود، خودش نوعی هنر است. همین مسئله درباره فری رانینگ صدق می‌کند. هر دو ورزش به تأثیرگذاری روی طرف مقابل و تنوع حرکات مرتبط است؛ اینکه چطور به طور کامل از فضاهای اطرافت استفاده می‌کنی و چگونه حرکاتی را از خودت به نمایش می‌گذاری، چطور ریتم خودت را حفظ می‌کنی ،چگونه خودت را از شر مصدومیت خلاص کنی و در عین حال داوران را تحت تأثیر قرار دهی؟" رایان در فیلم‌های متعددی چون "ایربورن"، " فداکاری"، "رستگاری" و "وحشی" توانایی حیرت‌انگیز بدنی‌اش را به نمایش گذاشته و به همین دلیل در فری رانینگ جزو چهره‌های محبوب در ژاپن محسوب می‌شود. به عقیده او "ردبول آرت آو موشن" یک "نمایشگاه از سبک‌های مختلف" است و برنده کسی است که " سبک کاری‌اش بهترین از نظر جامعه باشد."

برگزاری "ردبول آرت آو موشن" در یوکوهاما که در 30 کیلومتری جنوب توکیو قرار دارد، ساعت 7 شب جمعه آغاز می‌شود. فری رانینگ ورزش اولی است که همه ویدئوهایش را در یوتیوب دنبال می‌کنند و بیش از 20 میلیون ویدئو سالانه درآن آپلود می‌شود. در طول 15 سال که از خلق فری رانینگ می‌گذرد، این رشته تبدیل به پدیده‌ای جهانی شده و از نگاه بسیاری از کارشناسان سریعترین رشد ممکن را در میان تمامی ورزش‌های فری استایل یا همان سبک آزاد داشته است. نکته جالبی که درباره این رشته وجود دارد این است که فاصله تعدا د ویدئوهای آپلودی فری رانینگ و پارکور از نزدیک‌ترین رقیبش یعنی اسکیت بورد، 20 میلیون بیشتر است.

در واقع "ردبول آرت آو موشن" کمتر به جنگ‌های تن به تن شباهت دارد و بیشتر روی خلاقیت و جنبه هنری قضیه تمرکز می‌کند. "ردبول آرت آو موشن" را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد: در بخش اول هر ورزشکار اولین حرکت دوندگی خود را به اجرا می‌گذارد. بعد از آن براساس نظر داوران، 8 فینالیست برای رفتن به فینال انتخاب می‌شوند. در فینال هرکدام یکبار دیگر این شانس را دارند تا حرکاتشان را به معرض نمایش بگذارند. حرکات ورزشکاران از 4 جنبه بررسی و داوری می‌شود: خلاقیت، اجرا، نرم بودن حرکات و در نهایت دشواری تکنیک‌های مختلف.

"یوکوهاما سنکی‌ین گاردن" در یک نگاه

اما محلی که مسابقه فینال در آن برگزار می‌شود، حدوداً 37 سال است که به خاطر بزرگتر شدن کشتی‌ها بدون استفاده باقی مانده. اسکله کوچک یوکوهاما بین سال‌های 1896 تا 1973 محل بارگیری کشتی‌های کوچک بود. این اسکله توسط نیروی دریایی ژاپن ساخته شد اما بیش از هر چیز برای استفاده کشتی‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گرفت. این اسکله در سال 93 به عنوان بخشی از پروژه پل‌های به یادماندنی به عنوان یک اثر ماندگار فرهنگی ثبت شد. 
یوکوهاما پایتخت بخشداری " کاناگاوا" است و دومین شهر بزرگ ژاپن بعد از توکیو محسوب می‌شود. از لحاظ تاریخی یوکوهوما به عنوان بندری بزرگ برای مبادلات بین‌المللی ژاپن اهمیت زیادی دارد.