تبلیغات
parkourkaraj

درباره وبلاگ

    به این سایت کمک کنید تا سایت خوبی داشته باشیم
    مدیر وبلاگ : moien mirhashemi

نویسندگان

نظرسنجی

  • تا چه اندازه از سایت استفاده کردید











جستجو

آمار واطلاعات وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

مشخصات سیستم


ورزش کردن در هوای سرد

ورزش در طب سنتی ایران اهمیت فراوانی دارد، به طوری که حکیم بوعلی سینا در کتاب قانون در بحث تدابیر مشترک، مهم ترین تدبیر را در درجه نخست، ورزش کردن و سپس غذا و تدبیر خواب می داند و از این رو سخن خود را با تدبیر ورزش آغاز می کند.

 

حیات بدون غذا محال است و غذایی که تمامی آن جذب عضو شود معمولا وجود ندارد، بلکه در هر مرحله از مراحل هضم بخشی از آن به صورت ماده زاید درمی آید و طبیعت می کوشد آن را از طریق مدفوع، ادرار و عرق از بدن دفع کند.

 

همیشه تعداد کمی از این فضولات دفع نمی شود و در بدن باقی می ماند که به مرور زمان در بدن تجمع پیدا کرده سبب بیماری می شود و بدین جهت چاره ای جز این نیست که آن ها را از بدن بیرون برانیم، بنابراین بهترین راه برای دفع این مواد زاید، ورزش و تحرک بدنی است.

 

ورزش حرکتی است تابع اراده. هرگاه که فرد حرکت می کند، اندام ها از حرکت گرم می شوند و حرارت غریزی ایجاد می شود و مفاصل، رباط ها و عضلات محکم می شوند.

ورزش منظم به شما کمک می کند تا زندگی سالمی داشته باشید و از بیشتر بیماری های خطرناک در امان بمانید.


ورزش کردن در هوای سرد

ورزش در طب سنتی ایران اهمیت فراوانی دارد، به طوری که حکیم بوعلی سینا در کتاب قانون در بحث تدابیر مشترک، مهم ترین تدبیر را در درجه نخست، ورزش کردن و سپس غذا و تدبیر خواب می داند و از این رو سخن خود را با تدبیر ورزش آغاز می کند.

 

حیات بدون غذا محال است و غذایی که تمامی آن جذب عضو شود معمولا وجود ندارد، بلکه در هر مرحله از مراحل هضم بخشی از آن به صورت ماده زاید درمی آید و طبیعت می کوشد آن را از طریق مدفوع، ادرار و عرق از بدن دفع کند.

 

همیشه تعداد کمی از این فضولات دفع نمی شود و در بدن باقی می ماند که به مرور زمان در بدن تجمع پیدا کرده سبب بیماری می شود و بدین جهت چاره ای جز این نیست که آن ها را از بدن بیرون برانیم، بنابراین بهترین راه برای دفع این مواد زاید، ورزش و تحرک بدنی است.

 

ورزش حرکتی است تابع اراده. هرگاه که فرد حرکت می کند، اندام ها از حرکت گرم می شوند و حرارت غریزی ایجاد می شود و مفاصل، رباط ها و عضلات محکم می شوند.

بهترین زمان ورزش از نگاه حکمای طب سنتی در فصل بهار نزدیک ظهر و در تابستان اول روز و در زمستان آخر روز است

ورزش، حرارت ملایم در بدن پدید می آورد و به دفع مواد زائد کمک می کند.

اندام بدن در اثر ورزش برای پذیرش غذا آمادگی بیشتری می یابند، زیرا مواد زاید آن ها دفع شده و جای غذا خالی مانده است.

با توجه به اثر ورزش در دفع مواد زائد می توان گفت که ورزش تأثیری مستقیم در پیشگیری و درمان بیماری های قلبی- عروقی، سرطان، افسردگی و دیابت خواهد داشت.

 



با تشکر از http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=190540